Monday, November 26, 2007

Skjerf

Skjerf er greie julegaver. Man behøver ikke bekymre seg for om de passer.

Derimot bekymrer jeg meg for om fargen er riktig, så da jeg var igang med dette:


Oppskrift: Irish Hiking Scarf

Garn: Kasjmirgarn fra Colourmart

tok jeg et bilde av det og sendte søsteren min for å høre om hun trodde fargen var noe for svogeren min. Selv tror jeg den ville kledd ham veldig godt, men hun mente at den ikke var konservativ nok.

Verst for ham. Dette er verdens deiligste, mykeste kasjmir-skjerf, og det matcher vinterkåpen min perfekt. Jeg beholder det selv.

Etter at jeg var ferdig med Kauni-genseren satt jeg igjen med 80 gram garn, og nokså nøyaktig én hel fargerapport. Det ble også et skjerf:



Oppskrift: Montego Bay fra Interweave Knits

Vi får se hvem som får det. Foreløbig har jeg flere kandidater, men det skal også strikkes flere skjerf.

I've made a couple of scarves as Christmas presents, but I'm keeping the Irish Hiking Scarf for myself, as it matches my winter coat perfectly.

3 comments:

Milla said...

Så nydelig ett skjerf. Så så godt og mykt ut! Takk for titten i din koselige blogg <3

Anonymous said...

Flotte skjerf du har strikket. Har kikket litt nedover i bloggen, og her var det mye fint! Deilige garn og flotte farger.

Torunn Skjærstad Moen said...

Mye fint hos deg, og kjempefine skjerf du strikker!