Thursday, November 15, 2007

I'm blue, baby...

Julegaveproduksjonen er igang, og nå er det som skal strikkes til "familien blå" ferdig. Noen farger er man vant til å bruke, andre ikke. Jeg vet hva mottagerne vil ha her, så det er greit. Men jeg vil for all del ikke bli sittende med restegarn i de fargene - hva skal jeg vel bruke det til?

Først strikket jeg en bolero til storesøster:



Oppskrift: Anthropologie capelet

Garn: Bulky merino fra Handpaintedyarn.com



Fikk mer garn igjen, og strikket en lue til mellombror:



Oppskrift: An Unoriginal Hat av Stephanie Pearl-McPhee

Så var det bare noen meter igjen av det garnet.

Mor i det blå huset skal få sokker:


Oppskrift: Improvisert

Garn: Regia Kaffe Fassett

Og jammen satt jeg ikke igjen med 23 gram garn her også. Da ble det babysokker til minstemann:

Resten av garnet får de få som stoppegarn.

One of my friends, and her family, really loves blue. So now I've finished their Christmas gifts.

1 comment:

amylin said...

Så fin den boleroen ble. Nydelig blåfarge også. God helg!