Monday, July 27, 2009

Enda et par sokker

Disse var superenkle å strikke, selv om resultatet ser ganske avansert ut. Eneste problemet jeg kan se, er at jeg har strikket dem til en fot i størrelse 38. For mine egne 39-føtter måtte de vært større, men en mønsterrapport til ville gjort dem alt for store.

Garnet er deilig Socks that Rock garn som jeg fikk fra min amerikanske venninne Ruth. Jeg hadde prøvd å bestille fra Blue Moon Fiber Arts, men de skulle jo ha mer i porto enn garnet kostet, og da jeg nevnte for henne at jeg hadde lyst til å prøve garnet, sendte hun meg en hespe sammen med Knitpicks-pinnene mine. Jeg sendte Fabel i retur - helt greit garn det også, men ikke helt i samme klasse. Heldigvis hadde jeg lagt med noen hjemmelagde maskemarkører også.

Derfor nevner jeg bare på norsk at fargen overhodet ikke er meg, og at sokkene blir en gave. Men en fin gave synes jeg.


Thank you Ruth, for the beautiful yarn that you sent me - it has finally become socks. Now I just wonder, how well will it wear?

No comments: