Saturday, July 25, 2009

Spania og to par sokker

Spania i 35 varmegrader egner seg ikke for særlig mye strikking. Det enkleste er sokker, men det blir ikke så mange av dem heller.

Sommerplanen var å få unna noen av sokkene i Ravelry-køen, og det går ganske greit. Noen 52 pair plunge blir det ikke på meg - jeg har ikke noe behov for 52 par sokker, og jeg har lyst til å strikke andre ting også.

Men to par er altså ferdige, et tredje er nesten ferdig, og et fjerde er påbegynt.

Her er de ferdige:


Mønster: Kiila av Yarnissima

Garn: Handmaiden Casbah

Deilig og mykt garn, men det delte seg litt. Og flettene var mer plunder enn sluttresultatet var verdt, synes jeg. Brainless er mye enklere, og like fine.

Mønster: Spiral Eyelet Socks
Garn: Lornas Laces Shepherd Sock

Veldig enkelt mønster, godt garn, minner litt om Wollmeise.

Ellers fikk jeg etter tips på Ravelry tak i en dunk med Wollmeise-vaskemiddel. Nå lukter all finvasken min garn.

I've finished a couple of socks, nice patterns and nice yarn.

1 comment: