Sunday, February 15, 2009

Varme sokker og selvlysende sjal

Ullbuksen min har allerede vært flittig brukt, og i dag ble jeg ferdig med sokkene jeg strikket av restegarnet. Også de er deilige og varme, men kanskje litt tykke til bruk i støvler.


Jeg la opp 48 masker på pinne 3,5, og improviserte underveis. Det er alltid like interessant når man kommer til sokk nummer to, og skal prøve å få den lik.

Så ble jeg heldigvis endelig ferdig med sjalet til jentungen. Shetland Triangle, superlett oppskrift med fint resultat. Grusom farge å sitte og strikke på, og det kan antagelig gjøre nytten som refleks i mørke vinterkvelder. Men hun er fornøyd, og det er jo det viktigste.



I've finished a pair of warm socks for myself, with leftover yarn from the tights. And my daughter finally got her shawl "just like yours". The colour is a bit bright for my taste, but as long as she's happy...

3 comments:

amylin said...

Så fine sokker og morsomt sjal! Det er rart med unger og hva de liker, ja. Mine også liker veldig sterke farger. Ha en fortsatt god søndag.

Solveig said...

Så praktisk med sjal og reflekts i ett. Det kan jo ellers være vanskelig å huske på refleksen. Shetland Triangel er helt nydelig!

Anonymous said...

Iiiik, den fargen var selvlysende, ja!

Og sokkene er i yndlingskombinasjonen min - både toåringe, åtteåringen og jeg bruker dem stort sett hver dag i vinterhalvåret. Vi liker å være varme på føttene.....