Saturday, March 15, 2008

Skal jeg gi meg med sokker nå?


Nå er det jo snart vår, og behovet for ullsokker minker. Men jeg måtte bare prøve det nye Noro Kureyon sokkegarnet først.



Hva jeg synes om garnet? Jeg er ikke helt sikker. Det er som å strikke med hyssing. Og fargerapportene var ikke like lange, så selv om jeg jobbet hardt for å finne samme startpunkt for begge sokkene, så ble de likevel ikke like.


Men fargene er fantastiske, og jeg liker veldig godt strukturen på resultatet. Jeg tror nok at jeg kommer til å prøve igjen, med en annen farge også.

Nå går jeg over til pynteskjerf på toget. Jeg har fått hjelp av jentungen til å nøste opp nytt håndfarget merinogarn:


I've finished a pair of Harris Tweed socks from Noro Kureyon Sock. Love the colours and the texture of the socks, hate the knitting process.

3 comments:

HanneJ said...

De er nydelige! Jeg har ikke fått prøvd det garnet ennå, men det skal nok ikke bli lenge til. Kikket hos Yarnbow på ebay med en gang det kom, men falt liksom ikke for noen av fargene. Nå er det jo mange flere. Jeg fant til og med et sjal strikket i Kureyon sock på Ravelry, ikke dumt det heller.
Ha ei fin påske!

Mien said...

Nydelige sokker i vakre farger! Disse likte jeg veldig godt!

Elisabeth MD said...

Kjempefine sokker, men også mye annet fint i bloggen din. God påske! :)