Sunday, December 5, 2010

Nok en julegave

Et teppe til foreldrene mine. Men jeg er skuffet over hvor lite det ble, og lurer på om det er nok som gave...

Heldigvis ble det ihvertfall fint. Fint nok til at fjortenåringen min da han så det utbrøt:

Oi, oi, oi! Er dette strikket? Det er kjempefint!

Hemlock Ring Blanket:


Jeg har prøvd et nytt garn som mange skryter av, Holst supersoft. Strikket med dobbelt garn, og resultatet er mykt og lett, og jeg tror det vil tåle en del slitasje også. Men det var vondt å strikke med, for det var ikke spesielt supersoft før det ble vasket. Mer som hampetau. En annen fordel er at det er billig - garnet til dette teppet kom vel på ca. en hundrelapp.

My parents will get a Hemlock Ring Blanket for Christmas.

3 comments:

Tussi said...

Det ble alldeles nydelig - for et fint mønster.
Dette kan du være stolt av, og det blir en flott julegave!
Ha en fin søndag :)

Hanne said...

Den jakken så deilig ut. Jeg har ikke fått prøvd dette bugga garnet enda, det får bli et 2011 prosjekt. Nydelig teppe også :D ønsker deg en fin andre søndag i advent.

skb said...

Nydeleg teppe. Viss eg hadde fått ein slik presang til jul hadde eg vorte overlykkeleg, og sannsynlegvis rørt til tårer :)
Ha ei god juletid.