Sunday, November 7, 2010

Gavetiden er i gang

Og endelig fant jeg anvendelse for bomkjøpet jeg gjorde for en stund siden. Garnet så hvitt ut da jeg bestilte det. Det var det ikke, det var lyseblått. Ingen her i huset kler lyseblått, selv ikke hun som er modell på bildene under.

Men søsteren min og niesen min liker sånne farger. Og nå er det sekstenårsdag, og snart jul.

Bursdagsgave:


Ja, barnet har lyseblå kåpe. Gjett hvem den er arvet fra?

Jeg fant oppskriften hos Garnstudio, men det var egentlig knapt noen oppskrift. Legg opp 192 masker og strikk noen omganger rillestrikk, strikk glattstrikk til det er passe stort, fell 20 masker jevnt fordelt og avslutt med noen omganger rillestrikk. Pinne 6,5.

Egentlig hadde jeg strikket en annen hals først, men kom til at den ikke passet så godt til en tenåring. Og så regner jeg med at sekstenåringens mor kommer til å ha lyst på en selv også.



Burberry Inspired Cowl Neck Scarf. Og garnet er fra Colourmart, 2/28 lace som jeg har lagt åttedobbelt.

I've finished some cowls which will be presents for my niece and my sister.

3 comments:

gyldenkron said...

Så flotte halser. Hvilket garn er det?

Guro said...

Åttedobbelt. Yikes!

Halsen ble kjempefin, og sikkert en perfekt julegave.

Moan said...

Begge er jo bare utrolig flotte!
Nydelig bom-kjøp, spør du meg.
Du har ikke angitt noen pinnestørrelse på den øverste...?