Saturday, May 8, 2010

På høy tid at det skjedde noe her

Jeg har strikket på to jakker til meg selv parallelt. Da tar det tid før det er noe ferdig å vise frem. Men nå er den ene ferdig, og den andre nærmer seg.

Så jeg tok en tur ut i blomsterbedet:


Den er ganske fin på også, men fargen er ikke lett å fange:

Detaljbilder med litt blå kontrast blir best:

Garnet er Bugga i fargen Tomato frog, og et så vakkert garn trenger en enkel oppskrift. Jeg fant Gemma, og selv om den egentlig er til litt tykkere garn, er det ikke så vanskelig å tilpasse når man strikker ovenfra og ned. Nå har jeg lært omtrent hvor mange masker jeg trenger, og neste prosjekt blir kanskje nedenfra. Jeg får se, det blir noen måneder til. Dette garnet er nemlig for varmt til å strikke med om sommeren.

My first Bugga cardigan, in a lovely red colour.

4 comments:

Moan said...

Deilig! Herlig farge :-)

Vibekes lille ullne said...

Kjempefin, nydelig jakke i flott farge! :)

Unknown said...

Nydelig farge og lekker jakke :-) Du lager så utrolig mye fint og er veldig inspirerende

Rigmor said...

kjempe fin :) flott farge :)
ha en flott helg videre!