Saturday, May 22, 2010

Av og til er det greit å kunne strikke

Datteren min er heldig og arver masse pent tøy av kusinen sin. For en liten stund siden kom søsteren min innom med nok en velfylt kasse. Der var det en sommerkjole som barnet straks erklærte at hun skulle bruke i besteforeldrenes gullbryllup.

Kjolen var fin den, men med det været vi har hatt til nå så tok jeg ikke sjansen på halterneck. En bolero var nødvendig. Heldigvis hadde jeg allerede planlagt å strikke en til henne, og hadde garnet, lilla Rowan Calmer, liggende på vent. Og heldigvis var lilla perfekt til kjolen, som hadde litt av samme fargetone i blomstene.

Hun fikk velge hvordan den skulle se ut selv, og valgte maken til en jeg har strikket før. Det var ikke meg imot, for den er både enkel og fin. Egentlig for mye tykkere garn, men det var raskt gjort å regne ut nytt maskeantall (la opp 79 til en niåring med Rowan Calmer).


Her er hun klar for fest, og det var en hyggelig kveld.

My daughter needed a shrug for her new summer dress, it's cold in the evenings.

6 comments:

Monstermønster said...

Flott, enkel sak til kjolen. Det ble et flott antrekk.

Vibekes lille ullne said...

Kjempesøt bolero, den passet supert til kjolen. Fikk lyst til å lage en til meg selv! :)

Vibekes lille ullne said...

Kjempesøt bolero, den passet supert til kjolen. Fikk lyst til å lage en til meg selv! :)

skb said...

Det vart eit søtt sommarantrekk!

Erica said...

Så enkelt og klassisk kan det gjøres!

Helena said...

Flott bolero på en flott jente.