Tuesday, March 23, 2010

Uglegenser

Jeg har lenge hatt planer om å strikke Paper dolls både til niåringen min og meg selv. Men jeg synes ikke det dukkemønsteret passer for voksne, så jeg satt på Ravelry og kikket etter alternativer. Det så selvsagt barnet, som erklærte at de uglene var "kjempesøte" og at hun ville ha sånne.

Men hvilken farge har ugler? Og hva passer til turkis, som var fargen hun valgte? Jeg tenkte lenge på gult, eller gulbrunt. Men siden det ventede gulbrune garnet ser ut til å ta litt for lang tid i posten, ga jeg opp ventingen og tydde nok en gang til mangefarget garn. Ugler er jo spraglete, ikke sant?

De kommer ikke så tydelig frem på bildet, de er lettere å se i virkeligheten.

Jeg liker detaljene på denne:



Selv om de tok tid. Spesielt maskeopplegget, det var mye arbeid å unngå løse masker på første vanlige omgang.

Men jeg er friskt i gang med en til meg selv også. Selv om jeg fortsatt ikke vet hvilket motiv jeg skal ha.

My daughter wanted her Paper dolls sweater to have owls. "They're so cute, mom."

7 comments:

Frk. Chilli said...

Den var knallfin!!!! Jeg holder på med samme i wm til datteren min, men jeg er kommet til short-rowsene og der stoppa det gitt. Skjønner ingenting til min store frustrasjon:( Men jeg må nok plukke den frem igjen og gi den et nytt forsøk, den er for fin til å bli liggende:) Din var i allefall helt superduper:)

Rigmor said...

å den stilig! Å ugler er jo bare stilige, iallfall i fler farget garn vil jeg si :)
Tipper hun er bra fornøyd :)
ha en flott tirsdag og videre uke :)

Tussi said...

Jeg klikka på bildet for å se skikkelig, og det mønsteret var bare kjempeflott!
Fine farger også.
Ha ei fortsatt fin uke :)

Unknown said...

Den var bare helt utrolig lekker !!

Kort og Søm said...

Utrolig fin!
Hilsen Fredrikke :o)

amylin said...

Super genser og fargene er så friske og herlige!

anne Marit said...

så mye fint du har strikket.
koslig blogg med mye inspirasjon