Wednesday, August 19, 2009

Underveis med Sylvi

Jeg har alltid vært veldig glad i flettestrikk. Dessverre kler jeg det ikke så godt, men en flette midt på ryggen skal jeg nok tåle. Og å strikke ryggen på Sylvi gikk i en fei. Til tider var det så morsomt at jeg glemte å spise.

Jeg har strikket veldig mange ekstraomganger for å få den lang nok. Når kåpen er ferdig bør jeg kanskje sette meg ned og notere nøyaktig hvordan jeg gjorde det, men i hovedsak strikket jeg alle loddrette partier et par omganger ekstra, og slakket av på mange skråninger ved å flette over færre masker.


Nå gjenstår milevis med perlestrikk på forstykkene og det siste ermet. Det vil si, det ene forstykket og ermet er godt påbegynt nå.

My Sylvi is moving along fast. This is a fun knit!

2 comments:

amylin said...

Så fin den blir, og fint å høre at du synes det er gøy. Vurderer å strikke en selv.

Moan said...

Dette er imponerende! Originaloppskrift?