Sunday, March 15, 2009

Cobblestone

Da jeg fant oppskriften på Cobblestone i barnestørrelse så jeg for meg en harmonisk familiescene med vakre barn i matchende gensere. Dermed satte jeg i gang med å strikke. Jentungens genser er ferdig, i samme garn som ullbuksen hennes. Fint sett til bruk under vinterdressen, og både hun og jeg er fornøyde.


Men jeg hadde nok gjort opp regning uten vert. For storebror sier kategorisk nei til å bruke hjemmestrikket ullgenser. Det burde jeg egentlig ha skjønt på forhånd. Så familieidyllbildene er visst avlyst.

I've made a Cobblestone sweater for my daughter. The original plan was to make one for my son as well, but he flatly refuses to wear home-made wool, so I guess I have to abandon the plan of idyllic family photos.

2 comments:

Inger-55 said...

Flott genser og ullbukse. Likte sokkene dine kjempegodt også. De nydelige fargene!
Og det er ikke alltid barna vil ha hjemmestrikkede klær nei. Så man må strikke til dem mens de er små!

Anonymous said...

Nydelig farge på den genseren! Så ullbuksen lenger ned. Har også tenkt på å strikke en ullbukse til meg selv, men vet ikke helt ennå. Er jo litt arbeid..
Kommer til å titte innom her for å se hva du driver med!