Saturday, December 6, 2008

Ikke så mye perler her

Det blir mest strikking for tiden. Det krever mindre av både fantasi og syn. Men da jeg måtte reparere kjedet søsteren min fikk i fjor, benyttet jeg anledningen til å lage matchende ørepynt. Hun har bursdag rett etter jul, så det passer bra.

Siden jeg har fått så fint Wollmeise-garn, passet det å slå to fluer i en smekk. Det var imidlertid ikke så lett, og her er det beste resultatet:


Garnet kan mest karakteriseres som bringebærrødt, og skal nok bli et sjal til meg selv. For øyeblikket vakler jeg mellom Shetland Triangle og Heartland Lace.

Ellers er vinteren kommet, og jeg strikker varme vinterklær så godt jeg kan. Et lite kasjmirskjerf til meg selv:


Fire tråder fingering weight cashmere fra Colourmart. Vidunderlig mykt og varmt. Oppskriften er her.

My sister will be getting a pair of earrings for her birthday this year. And I have a wonderful skein of Wollmeise merino superwash. I wonder what I should make, definitely not socks. Probably a shawl.


3 comments:

Ruth said...

I managed to snag a skein of Wollmeise, and cannot imagine knitting it up into something that would be hidden from public view. I think you're right ... it's perfect for a shawl.

~PakKaramu~ said...
This comment has been removed by a blog administrator.
amylin said...

Innom for å ønske deg en god jul!