Wednesday, February 6, 2008

Gretel

Dette var gøy! Jeg synes aran-mønstre er veldig morsomme å strikke, men jeg kler ikke aran-gensere. Her er en aran-lue. Et supert, gjennomarbeidet mønster, og jeg klarte knapt å legge fra meg arbeidet før det var ferdig.


Oppskrift: Gretel, av Ysolda Teague

Garn: Debbie Bliss Cashmerino DK, 2 nøster


Oppskriften er egentlig for tykkere garn, og da jeg spurte på Ravelry om det lot seg gjøre å modifisere den, fikk jeg svar av Ysolda Teague selv, om at det bare var å legge opp 16 masker ekstra. Men da jeg så oppskriften, fant jeg ut at den ville bli stor nok uten endring, og det ble den (jeg kan ikke tenke meg annet enn at den ville blitt altfor stor i den oppgitte garntykkelsen).

Vanskelig å fotografere på hodet hvis man ikke vil ha bilde av seg selv. Jeg prøvde med en kjøkkenbolle, men her ser den mindre ut enn den egentlig er:


Gretel is finished, and may just be my favourite home-made hat ever.

6 comments:

Anonymous said...

Du strikker jo bare såååå mye fint, og denne var absolutt intet unntak!

Anonymous said...

Åh denne luen var nyydelig!!

Siddis back home said...

Den lua var kjempefin!!

Strikkeglede said...

Så flott lue! Denne fikk jeg lyst til å lage!

An-Magritt said...

Så flott den ble! Den står på ventelista mi, jeg skal bare først.....

Pinneguri said...

Den ble kjempelekker, og for en frisk farge ... passer veldig bra en grååå vinterdag i Norge :D