Tuesday, April 10, 2007

Påskens produksjon

Jeg har strikket et sett bestående av topp og jakke til seksåringen min. Jakkemønsteret fant jeg hos Garnstudio, og siden jeg fikk mye garn til overs, ville jeg ha en matchende topp. Jeg fant ingen fin oppskrift, så jeg improviserte.


Garn: Silkegarn fra Colourmart
Mønster: Garnstudio, og mitt eget

Det ble tid til litt sokker innimellom også. Jeg brukte opp larve-garnet til et par i barnestørrelse, og strikket også et par raggsokker til meg selv. Begge parene er strikket fra tåen og opp; det var første gangen jeg prøvde det, og jeg har slitt litt med å unngå hull i de forkortede rekkene, men nå er jeg rimelig fornøyd med resultatet. En grei måte å strikke sokker på.



Voksensokker: Regia Crazy Color 6ply, farge "Bonbon"
Barnesokker: Opal Regnskog 2 Larve
Mønster: Improvisert tå-opp


During the Easter vacation I knitted a silk twinset for my daughter, and some socks. These were my first toe-up socks, and I battled a bit with the short rows, but I think they turned out ok in the end.

No comments: