Sunday, April 29, 2007

Grmf

Måtte rekke opp 15 cm på silkegenseren jeg strikker til meg selv... Heldigvis strikker jeg raglan ovenfra og ned, så jeg prøver innimellom, hvis ikke hadde jeg vel fullført tragedien, og endt opp med plass til puppene omtrent midtveis mellom der de egentlig er, og navlen.

Amerikansk mønster. Resten av mønsteret ser jo flott ut, og den passer bra så langt. Men de forkortede radene kom altfor langt ned på bolen. Og jeg som var så fornøyd med hvor langt jeg var kommet, helt til jeg prøvde i 21-tiden. Etterpå har jeg rekket opp, og plukket opp masker. Nå skal jeg strikke forkortede rekker rett under ermeåpningen. Og notere med rødt foran i mønsterboken. Alle mønstrene ser nemlig ut til å ha det samme problemet. Trenger amerikanere et kurs i å finne bh'er som passer, tro?

No comments: