Saturday, August 18, 2012

Skjørt

Det har jeg ikke prøvd før.  Jo forresten, en gang for mange år siden, da jeg var ung og slank.  Nå er jeg bare og.  Og jeg orker ikke å ta bilde av det på meg i dag, det er for varmt og fuktig ute.


Lanesplitter skal egentlig strikkes i Noro Kureyon, men det er dyrt, og så hadde jeg lyst til å prøve det nye Drops-garnet Big Delight, som er omtrent like tykt og med lange fargeskift.  På tilbud var det også.  Siden oppskriften sa at jeg trengte 6-7 nøster, safet jeg og kjøpte 8.  Det var en tabbe, for det viste seg etter hvert at garnmengden minket veldig sakte, og først da falt det meg inn å sjekke vekten på nøstene.  100 gram, ja.  Jeg har litt restegarn kan man si.

Og hvordan er så garnet?  Mykere enn Noro-garnet.  Mindre oppsop fra stallgulvet.  Og det er ren ull, i motsetning til vanlig Delight, som jeg synes er ekkelt.  Fargene er selvsagt ikke like fine, og hvordan det tåler bruk vil vise seg.  Lizard Ridge teppet mitt i Kureyon har holdt seg veldig fint, men det er gjerne sånn at jo mykere desto mer nupping, så vi får se.

Linningen er i et bomullsgarn jeg hadde liggende.

I've finished knitting a skirt for myself, for the first time in many years.

1 comment:

VarmeMasker said...

Jeg titter innom her for første gang og synes det var et utrolig stilig skjørt!