Thursday, July 19, 2012

Ulljakke i juli

... og det føles ikke engang feil.  Å komme hjem fra Spania var kuldesjokk, men i det minste hadde endelig de riktige knappene til jakken ankommet og kunne sys på.

Jeg var lenge i tvil om hvorvidt tverrstriper er spesielt lurt når man ikke trenger mer bredde, men hadde så lyst på jakken at jeg overbeviste meg selv om at den loddrette linjen i knappestolpen ville hjelpe.  Fin er den ihvertfall.

Paulie i Wollmeise Twin.  Fargene er Jeton, Babe og Koralle.

Og her er en knapp:


It's so cold here, I can even use my new Wollmeise cardigan i the middle of July.

4 comments:

Anonymous said...

Nydelig jakke, hvor mye garn trengte du til bunnfargen? Tenker på å strikke den selv i wollmeise, og lurte derfor.

Solveig

allium said...

Nokså nøyaktig 3 hesper, men jeg er lang, og bred over ryggen.

Guro said...

Spenstig med oker og rosa sammen, det ble kjempefint!

Jeg syns helt klart at du kunne slippe unna med tverrgående striper, denne satt fint til deg.

Unknown said...

Veldig fin jakke, og spenstige farger som ble utrolig lekkert :-)