Friday, April 6, 2012

To nye gensere

Det går atskillig raskere å strikke til barnet enn til meg selv.
Først den jeg ville ha:
Shellseeker, i ull/bomullsgarn fra www.garnudsalg.dk. Veldig fint garn, bare synd at det finnes i så få farger, og at de fargene som finnes er så støvete. Smart oppskrift også, hvis jeg hadde kledd tverrstriper skulle jeg strikket en til meg selv.

Barnet selv begynner å bli klar over hva som er moderne, og ønsket seg en bomullsgenser med hull. Så jeg fant en oppskrift hos Garnstudio, og kjøpte det fæle bomullsgarnet Paris. Mønsteret fikk plaggdelene til å vri seg og bli umulige å sy sammen pent, og garnet deler seg.



I made two new summer sweaters for my daughter. I wanted the first one, she chose the second one.

2 comments:

torirot said...

Den stripegenseren er bare helt nydelig!

Lykke said...

Det er bare så smuk en stribet trøje du har lavet! :-) Jeg manglede et projekt til mit uld/bomuld og nu ved jeg lige hvad jeg skal lave :-)