Wednesday, February 16, 2011

Mer 80-tallsnostalgi

Leggvarmere til bruk utenpå bukser, til jentungen og meg selv. Hennes i Big Fabel, mine i Andes. Jeg måtte bare prøve det nye garnet. Jeg vil ikke bruke Eskimo fordi det er entråds, da tåler det så lite. Her var det et flertråds garn i samme tykkelse. Det er mykt og tykt, men det var ubehagelig å strikke med så tykke pinner, så jeg tror ikke det blir brukt så mange flere ganger.



Big Fabel var bedre, virker mer slitesterkt og pinnene er tynnere. Pinne 7 til Andes, 4,5 til Big Fabel. Jeg la opp 60 masker og strikket 3 rette og 2 vrange i de små, 48 masker med 2 rette og 2 vrange til meg selv. For de minste strikket jeg bare til jeg hadde brukt to nøster. Til de største gikk det 3,5 nøster, da var jeg fornøyd med lengden, langt opp på låret.

Jentungen bruker sine i sengen, da...

More leg warmers for cold days.

No comments: